Retur och reklamationer
Retur
För artiklar som inte är applicerade eller specialbeställda gäller, enligt svensk lag; Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, en ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Mottagen vara är när du kvitterat ut leveransen från uthämtningsställe eller mottagit leverans. Artikeln måste då vara i sitt ursprungliga skick och i sin originalförpackning om sådan finns. Ladda ner returblankett här och bifoga i returförsändelsen. Du ombesörjer och bekostar själv köp av returfrakt hos ditt lokala uthämtningsställe. Returen måste skickas inom 14 dagar från det att du mottagit varan.
Reklamation
Skulle en artikel vara behäftad med fel, ladda ner reklamationsblankett här och kontakta kundtjänst på tel. 010 - 436 09 72 eller e-post agriashop@tpl.postnord.com för att få en returfraktsedel innan du returnerar varan. Vid reklamation ska artikeln vara rengjord eller tvättad. För att vi på ett så effektivt och rättvist sätt ska kunna hantera reklamationen ser vi gärna att du fyller i reklamationsblanketten så detaljerat som möjligt. Vid icke godkänd reklamation återsändes varan med debitering för frakt.
Returer och reklamationer skickas till:
AgriaShop
c/o PostNord TPL
Norra Stigamovägen 4
556 50 Jönköping
SVERIGE